logo HEINEKEN
Sinds 1992 is het Holland Heineken House een begrip tijdens de Olympische Spelen. Het is dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse sporters, hun familie en fans. Samen hebben HEINEKEN en NOC*NSF een nationaal huis gecreëerd waar Oranje-successen worden gevierd. Daarnaast is verantwoorde alcoholconsumptie een belangrijk onderdeel van onze samenwerking. In 2013 heeft HEINEKEN bijvoorbeeld een tapruiter met leeftijdscheck ontwikkeld. De tapruiter ondersteunt de barvrijwilligers van sportverenigingen bij het handhaven van de wettelijke alcoholleeftijd van 18 jaar. Deze campagne voorzag in een behoefte: bijna 2.000 sportverenigingen zijn voorzien van de tapruiter.

Verantwoorde alcoholconsumptie is één van de zes duurzaamheidspijlers van HEINEKEN en onderdeel van de ‘Brewing a Better World’-strategie. HEINEKEN gelooft dat het haar verantwoordelijkheid is om mensen te stimuleren verantwoord met alcohol om te gaan. Om de consumenten te informeren over hoe zij verantwoord van bier kunnen genieten, maakt HEINEKEN gebruik van de kracht van zowel haar merken als partnerships met overheden en NGO's.

_DSC7925 kopie

HEINEKEN voert wereldwijd campagne om gematigd drinken ‘cool' te maken, onder andere door de campagne ‘When You Drink, Never Drive' met Formule 1-legende Sir. Jackie Stewart en eerder met 'Dance More, Drink Slow' met DJ Armin van Buuren. Blijf Helder past in deze traditie van positieve campagnes
Wil je meer weten over HEINEKEN Nederland: klik hier.

NOC_Corp_logo

Ook NOC*NSF is – los van deze campagne – actief om verantwoorde alcoholconsumptie bij sportverenigingen te bevorderen: gratis cursussen voor barvrijwilligers, toolkits over handhaven wettelijke alcoholleeftijd, de ontwikkeling van een model bestuursreglement alcohol voor sportverenigingen (verplicht volgens de DHW) en extra controles op verenigingen op handhaving wettelijke alcoholleeftijd.

Wil je meer weten over NOC*NSF: klik hier.